Door het oog van de naald...

6 december 2012 - Serrekunda, Gambia

Donderdag weer een superdag gehad, naar de Snakefarm, Paradise Beach en nog een hele grote visafslag. Bij deze laatste roken we een hele rare brandlucht. En ja hoor, het kwam van een achterwiel van ons busje. Lamin gooide er water op en de stoom kwam eraf. Iets met versleten lagers volgens Dirk, een van onze metgezellen. Bovendien waren de banden veel te zacht. Het laatste deel van de terugreis was een hel. Piepende, snerpende geluiden, de geur van verbrand rubber. Volgens Dirk kon de boel echter niet ontploffen omdat er diesel in de bus zat en geen benzine. Het was niet meer te harden. We wilden uitstappen en een taxi nemen. Lamin was echter vastbesloten ons veilg naar het hotel te brengen. Vlakbij het hotel gebeurde het... Dat achterwiel schoot eraf met daar aan een kokende as. Dit alles schoot de drukke weg op, zo de berm aan de overkant in. Wonder boven wonder werd niemand geraakt en kantelde onze bus niet. In shock stapten we uit...